Flyttanmälan
Har du sålt din fastighet eller köpt en ny? Se till att rätt person är mottagare och ansvarig för avfallsabonnemanget genom att beställa blankett för ägarbyte.
1. Beställ blankett: ring 036-171900, mejla info@juneavfall.se eller fyll i nedanstående formulär. (Det är alltid säljaren som ska anmäla ägarbytet och beställa blanketten.)
2. När du har fått blanketten för ägarbyte ska du, tillsammans med köparen, fylla i och skriva under och sedan skicka tillbaka blanketten till oss.
3. Den nya ägaren blir registrerad och tar därefter över fastighetens avfallsabonnemang.
Vem har ansvar för betalningen?
Så länge du är abonnent har du ansvar för fastighetens avfallsabonnemang. Då har du betalningsansvar för sophämtning och eventuell slamtömning. Abonnemanget överförs till den nya ägaren när vi tagit emot ägarbytesblankett undertecknad av er båda – säljare och köpare.
Alla ägarbyten i kommunerna Habo, Jönköping eller Mullsjö ska anmälas. I abonnemanget ingår fastighetens avfallskärl.
Formulär för blankettbeställning
Du kanske undrar varför vi behöver så mycket uppgifter i formuläret?
Vi fyller i uppgifterna i blanketten som vi sedan skickar till dig för ifyllnad.